Email Marketing
Marketingul prin email ar trebui sa fie o parte a unui plan strategic de marketing bine planificat, care, realizat în mod corect, aduce valoare și încrederea și permite cumpărătorilor și vânzătorilor să comunice liber. Este vorba despre a înțelege nevoile clienului și a vedea oportunități de afaceri.
Pașii unei campanii de marketing:
1.AUDIENTA

- Marketingul prin Email începe cu clienții tăi. Trebuie să știi și să înțelegi dorințele și nevoile acestora
- Împarte clienții pe baza datelor demografice (vârstă, gen), intereselor (comportament și afinitate), anturaj și date istorice.

2. DEFINESTE-TI SCOPURILE
- Identifică țelurile afacerii în conformitate cu modelul de afacere pe care-l ai (ex. Achiziție de trafic ce convertește și genereaza lead-uri mai calificate etc.);

3. STRATEGIE
- Pune clienții pe primul loc și mai apoi tranzacțiile folosind personalizări
- Folosește povestiri pentru a furniza mesajul/conținutul corect audienței folosind designul corect (landing pages), tonul și vocea (persuasivă și făcând apel la emoții) la momentul potrivit, pe platforma potrivită
- Este important ce comunici și cum te conectezi cu audiența țintă. Valorile brandului (onestitatea, autenticitatea și transparența) sunt elemente cheie pentru strategia de comunicare

4. OPTIMIZREA RATEI DE CONVERSIE
- Urmărește și măsoară rezultatele companiei de marketing prin email pe desktop, tablete și agenți mobile
- Testează și optimizează pentru mai multe lead-uri și ROI mai bun

De ce e important marketingul prin email pentru strategia ta de marketing online?
- Marketingul prin email e cel mai direct mod de a ajunge la audiență prin crearea conexiunilor între brandul tău si clienți
- Un generator mare de familiarizare bazat pe conexiunea între brand și clienți noi
- E o sursa valoroasa de atragere a utilizatorilor
- Folosește redirecționarea trimițând emailuri personalizate bazate pe obiceiurile de navigare ale clientului pentru a prelua tot ce se poate de la vizitatorii care au accesat (și posibil achizitionat de pe) site-ul tău (ex: crește rata de conversie trimițând emailuri uimitoare cu coșuri de cumpărături abandonate, folosește tehnici upsell și cross-sell, etc)
- Este un stimluent puternic de trafic și o oportunitate de angajament care păstrează clienții interesați de produsele și serviciile tale.
- Dacă este executată corect, este o metoda de maximizare a marketingului afacerii pe baza unui buget scăzut
- Te poți angaja să readuci utilizatorii pe site peste un interval de timp (simpla aducere a lor pe site nu este îndeajuns) prin comunicarea unor informații relevante, periodic
- Menține legătura cu clienții existenți furnizând conținut și produse sau servicii bazate pe interesele și afinitățile față de categoriile (de servicii sau produse) ale acestora
- E un factor ce poate influența decizia clientului atunci când acesta oferă prioritate unui competitor
- Marketingul prin email promovează fidelitatea pe termen lung față de brand
- Targetează audiența și trimite emailuri optimizate pentru dispozitive mobile
- Poți măsura performanța marketingului prin email analizând câtiva metrici cheie (KPI-urile pot fi diferite penrtu fiecare campanie sau model de business): CTR, rata de conversie, rata click-to-open, rata de respingere, rata de unsubscribe, numărul de utilizatori, dezinstalările, raitingurile, revizuirie etc.